همت بچه های مسجدی ها برای نصب پرچم عزا در سطح شهر 

همت بچه های مسجدی ها برای نصب پرچم عزا در سطح شهر 

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اسماعیل نیک نفس گفت: یکی از برنامه های فرهنگی تبلیغی کانون در ایام محرم، نصب ۵۰ عدد پرچم عزا مزین به نام مبارک امام حسین علیه السلام و حضرت ابالفضل علیه السلام در سطح شهر علی آباد عمران بود.

«اسماعیل نیک نفس» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های فرهنگی تبلیغی کانون در ایام محرم، نصب ۵۰ عدد پرچم عزا مزین به نام مبارک امام حسین علیه السلام و حضرت ابالفضل علیه السلام در سطح شهر علی آباد عمران بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران افزود: به همین منظور چند روز قبل از شروع ماه محرم تعداد ۵۰ پرچم به ارزش یک میلیون تومان خریداری شده و به همت بچه های مسجدی کانون در سطح این شهر نصب شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این نیز ۱۳۰ عدد کتیبه با مضمون محرم توسط یک خَیر یزدی برای نصب بر سر درب منازل اهالی شهر علی آباد در اختیار کانون قرار داده شد که این بنرها نیز بر سر درب اهالی محله مسجد نصب شدند.

نیک نفس با اشاره به تولید محتوا در فضای مجازی، ابراز کرد: یکی از برنامه های هر ساله کانون در ایام محرم بهره گیری از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم عاشورا بود و در همین راستا با استفاده از ظرفیت گروه هنری کانون در شهرهای جنوب کرمان سوگ نمایش نی نوای بی نوا اجرا می شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران ادامه داد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا و برای جلوگیری از هرگونه تجمع، امکان برگزاری این برنامه نبود بنابراین تصمیم گرفتیم از اجراهای سال گذشته کلیپ های کوتاه یک دقیقه ای تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر کنیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های هر ساله کانون در ایام محرم، تصویر برداری از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام است که با همکاری هیئت عزاداری مسجد برگزار می شود و امسال نیز با کمک بچه های مسجدی کانون این فعالیت نیز انجام شد.

نیک نفس عنوان کرد: اعضای کانون هر ساله در برپایی مجلس عزای امام حسین علیه السلام فعالیت داشته و در بر پایی هر چه بهتر این مراسم به کمک هیئت عزاداری می روند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران در خاتمه تاکید کرد: این ویژه برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن قیام عاشورا اجرا می شوند.

پایان پیام/ 586